Snökaos

Jisses vad det har kommit ner snö. Det var inte roligt att jobba igår, svårt att ta sig fram och vart sen vart än man skulle. Pga olycka på E18, avstängd väg och köer så parkerade jag bussen kl.17.40, och var hemma strax innan 18. En övertid på 40 minuter. Jag var rejält slut när jag kom hem, fick i mig lite mat och sedan la jag mig i ett varmt bad.

Natten har varit allt annat än rolig! Alice har blivit magsjuk igen, så det blir en karantänhelg igen och så typiskt när jag är ledig... Men men så är det väl...

Jag är glad över att jag är ledig idag och slipper ge mig ut på vägarna. Det är skönt att sitta inne i värmen och kolla ut på all snö som yr. Men nu är Jonis här i stan och jobbar, de ska lägga avloppsstammarna till det nya polishuset de ska bygga. Tycker så synd om honom att han ska behöva krypa omkring på backen bland all snö. Lagom kallt!

Jag vet att det är fredag idag och att merparten åker och handlar men vi skulle med behöva att fylla upp vårat skafferi, frys och kyl. Det börjar att eka tomt. Får vässa armbågarna och ge mig ut när Jonis har kommit hem från jobbet. Får fila på en bra shoppinglista.

Nu ska jag ta mig lite frukost med min älskade son.

Ville när han var mindre


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det kan inte vara lätt att köra buss i det här vädret!

Surt med magsjukan! Hoppas ni andra slipper!

2011-02-12 @ 09:42:28
URL: http://miss-misschief.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja vädret var hemskt! Hoppas du överlevde Fredagshandlingen, alltid lika underbart o trängas med alla andra. Stackars skrutta, eländigt med magsjuka igen. Nu räcker det...

2011-02-12 @ 15:16:04
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0