Ett par dagars upphåll

Har jobbat ännu en helg och det är en helg mindre att jobba. I lördags så fick jag en körning, ett par som skulle till förlossningen. Jag kände med henne medans hon fick värkar och satt och klockade dem. Jag led med henne eftersom jag tyckte det var jobbigt att åka bil till förlossningen då vart enda litet gupp kändes och känslan av att sitta i en buss med värkar verkade inte roligt alls.

Annars har helgen varit bra men nätterna ska vi inte prata om, speciellt inte natten till söndagen då vi hoppade mellan sängarna här hemma. Båda barnen höll på och strula, även inatt gjorde de samma sak. Måste vara månen som gör det hela.

Vilken myshelg det har varit! I fredags så hade jag köpt färska räkor som vi festade på och i lördags kväll så hade jag ordnat barnvakt så jag och Jonis kunde komma ut och ladda batterierna. Vi började i bowlinghallen med varsin alkoholhaltig dryck och sedan fick vi tillträde till vår bana. Dock vann jag inte men det spelar ingen roll. Det var bara roligt att spela. Vi hade även bokat bord på vår ena lokala kinaresaurang. Där åt vi gott och satt och pratade lite smått. En härlig avslutning på kvällen. När vi kom hem så sov båda barnen och det var överraskande, vi hade ställt in oss på att Ville var vaken.
En god ostbricka fick avsluta söndagskvällen. En mycket mysig helg!

Nu ska vi äta lite frukost (barnen har redan druckigt välling) och sedan hoppa i kläderna för att ge oss ut på stöveljakt och sedan ska vi hem till en kompis och fika. Mys!


Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att Ville sov när ni kom hem. Men han har faktiskt kommit in i trotsåldern och testar er när det är sängdags ;) Inget roligt att trotsa mormor/morfar, farmor/farfar

2011-03-21 @ 11:14:42
URL: http://tinezza.blogg.se/
Postat av: Linda

Lät verkligen som en mysig helg! Avis på er Lördag :-)

2011-03-21 @ 18:14:48
URL: http://underbargava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0