Sorgsna tankar

Nu kom tankarna, på vad som hände för fyra år sedan. Fyra år har gått, du Maxmilian skulle ha blivit 8 år i maj och lilla Saga skulle ha blivit 6 år. Ni båda är så oändligt älskade och saknade. Satt och funderade på hur ni skulle ha sett ut idag, hur ni hade blivit som personligheter. Men med en mamma som Emma så hade ni varit så varma och kärleksfulla.

Denna låten, Vem vaktar godhet, går på repeat just nu. Det är Emmas sambo, T, som har skrivit låten. Så fin, så tankeväckande.

Så här på kvällen för fyra år sedan, stod jag i vårt sovrum och pysslade med alla bebissaker, ringde min mobil. Det var Lina, vet att hon bad mig sätta mig ner men sedan kommer jag inte ihåg så mycket mer av kvällen. Jag vet att jag pratade mycket med Linda och med min mamma. Samtalen kommer jag än idag inte ihåg trots att vi har pratat om det. Jag blev ordentligt chockad...

Minnesstunden var väldigt fin, fina rislyktor steg till skyn vid klockslaget. Så underbart att vara tillsammans med vänner och dela sorgen och stunden. Emma har skrivit så fint om denna jobbiga dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0